Acasă STIRI PORT STATE CONTROL (PSC) : SCRISORI DE AVERTIZARE PENTRU TOATE NAVELE COMERCIALE

PORT STATE CONTROL (PSC) : SCRISORI DE AVERTIZARE PENTRU TOATE NAVELE COMERCIALE

641
0

Începând cu luna ianuarie a anului viitor navele comerciale ce fac escală în porturile europene vor primi o scrisoare de avertizare din partea inspectorilor PSC. Documentul în cauza încurajează proprietarii de nave să respecte reglementările pentru 2020 care limitează conținutul de sulf al combustibilului la 0,5%.

Anticipând noile limite maxime pentru emisiile de sulf în navele de combustibil, care intră în vigoare la 1 ianuarie 2020, Memorandumul de înțelegere de la Paris a fost de acord cu o campanie de informare prin emiterea unei “Scrisori de avertizare” începând cu 1 ianuarie 2019, pentru a încuraja respectarea noilor reguli. Secretarul general Richard Schiferli a declarat că acest lucru va fi un semnal către industria transportului maritim că PSC va lua în serios aplicarea noilor limite de sulf din “prima zi”.

Este recunoscut faptul că transportul maritim generează o proporție considerabilă din totalul emisiilor în Uniunea Europeană și că aceste emisii ar trebui reduse. În vederea prevenirii, reducerii și controlului emisiilor de sulf provenite de la nave, UE a modificat legislația existenta încorporând Anexa VI revizuită la Convenția din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave cunoscută drept MARPOL.

Astfel, emisiile de sulf generate de transportul maritim în apele europene au fost reglementate prin Directiva (UE) 2016/802 a Parlamentului European și a Consiliului din 11 mai 2016 (privind reducerea conținutului de sulf din anumiți combustibili lichizi). Aceasta se aplică din 10 iunie 2016 și introduce limite mai stricte în ceea ce privește conținutul de sulf al combustibililor marini, limitând la 0,1% în cadrul zonelor de control al emisiilor de dioxid de sulf (SOx-ECAS), care, în UE, se află în Marea Baltică, Marea Nordului și Canalul Mânecii. În zonele maritime din afara SOx-ECAs limita este de 3,5% pana la sfârșitul lui 2019 și 0,5 % din 2020.

Această decizie de referință va reduce semnificativ impactul emisiilor navelor asupra sănătății umane și va asigura condiții egale la nivel global pentru operatorii de nave. Țările UE pot permite totuși utilizarea de metode de reducere a emisiilor care pot asigura reduceri ale emisiilor cel puțin echivalente cu cele care pot fi obținute prin utilizarea combustibililor cu conținut redus de sulf, cu condiția ca:

  • acestea să nu aibă efecte negative semnificative asupra mediului, de exemplu asupra ecosistemelor marine, și
  • să fie dezvoltate în urma aprobării mecanismelor corespunzătoare de autorizare și de control.

Cea de-a 51-a reuniune a comisiei Memorandumul de înțelegere de la Paris privind controlul portului statului (Paris MoU) a avut loc la din Cascais, Portugalia, in perioada 7-11 mai 2018.

Comitetul a aprobat, de asemenea, chestionarul pentru CIC (Campania de inspecție concentrată) privind anexa VI la MARPOL care va fi realizat în comun cu Memorandumul de înțelegere de la Tokyo. CIC vizează verificarea respectării cerințelor privind prevenirea poluării aerului de către nave. CIC se va desfășura în perioada septembrie-noiembrie 2018, iar chestionarul va fi publicat în luna august.

Romania a aderat la Memorandumul de înțelegere de la Paris privind controlul statului portului în mai 2008, instituția competenta în acest sens fiind Autoritatea Navala Romana.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here