Tancul petrolier New Breeze (28777 gt, construit în 2010), încărcată cu 32.000 de tone de motorină, a intrat în contact cu vrachierul Kmarin Busan (36518 gt, construit în 2014), încărcat cu cu 61.000 de tone de ciment, la Chittagong Outer Anchorage A în timpul nopții din 21 noiembrie.
În consecință, ambele nave au suferit daune.
La momentul incidentului, Karmin Busan aștepta începerea operațiunilor de descărcare.
Tot în noaptea de de 21 Noiembrie, cargoul BMC Calypso se aflat in aceeași zona de ancorare A a portului Chittagong. Vasul ajunsese in data de 19.11 încărcat cu o cantitate de 21995 de tone de orez.
La aproximativ 23:45 nava pierde o ancoră și este târâtă de curenții puternici intrând în coliziune cu vrachierul Adirondack (33044 gt, construit în 2010). Acesta ajunsese la Chittagong Outer Anchorage ‘A’ in 15 noiembrie încărcat cu 52.500 de tone de grâu în vrac pe care între timp le descărcase si era în așteptare.
Și în acest caz ambele nave au suferit daune.
Autoritățile locale au declanșat anchete pentru analizarea cauzelor și estimarea distrugerilor de la cele 4 nave implicate în timp ce descărcarea mărfurilor continuă.
The American P&I Club (Protection and Indemnity insurance) a emis un avertisment încă din luna Septembrie a anului 2017 asupra faptului că riscului de coliziune in zona de ancoraj din afara portului din Chittagong, Bangladesh, a fost recent majorat.
Fiind o zonă foarte activă și densă prezintă multe riscuri de navigație atât pentru navele ce sunt în așteptare cât și pentru cele ce se pregătesc să efectueze diverse operațiuni. Curenții puternici subacvatici pot duce la blocarea sau pierderea ancorelor.