Două persoane au fost declarate dispărute vineri dimineață, după ce submarinul privat Nautilus (proprietar și pavilion danez) nu a reușit să se întoarcă la docurile din portul Copenhaga. Nautilus a pornit de pe insula Refshale, un fost șantier naval redezvoltat ca loc de divertisment și activitate subacvatice, joi 10.08 la ora locală 19:00. Întoarcerea era programată pe 11 august la ora locală 02:30 dar nava nu a mai apărut. Ca urmare a sesizării făcute în jurul 03:30 de partenerul unuia dintre pasageri, a fost declanșată o operațiune extinsă SAR în care au fost implicate doua elicoptere militare și trei nave pentru a găsi submersibilul și pe pasagerii aflați la bord. De asemenea, navele care au trecut prin zonă au fost rugate să asiste la căutări sau să raporteze dacă au văzut în timpul voiajului submarinul declarat dispărut. În cele din urmă submarinul a fost identificat în jurul orei 10:30 a.m. de un far în Golful Koge, la sud de Copenhaga.
Din declarația autorităților reiese că submarinul se află scufundat în apă la aproximativ 7 metri dar scafandrii nu au reușit să intre în siguranță în el, vineri. Se speră ca în cursul zilei de sâmbătă să fie tras în port și să poata fi deschis.
Unul dintre pasageri a fost salvat si transportat într-o barcă cu motor privată care se indrepta către port. Acesta este chiar Peter Madsen, cel care a construit submarinul. Cel de-al doilea pasager, o jurnalistă (care intețtiona să scrie despre Madsen și submarinul său – conform mass-mediei daneze) este dată disparută, deși Madsen a declarat ca ar fi debarcat-o pe o insulă din apropierea Portului Copenhaga după o călătorie de aproximativ trei ore și jumătate.
Din declarația lui Madsen, o jumătate de oră mai târziu după debarcarea femeii submarinul s-ar fi scufundat brusc. Madsen a spus că “o problemă minoră cu un rezervor de balast s-a transformat într-o problemă majoră” care a cauzat în cele din urmă scufundarea submarinului. De asemenea Madsen “a spus că submarinul avea probleme tehnice” când a fost rugat să explice de ce nu a reușit să răspundă sau sa foloseasca sistemul de radiocomunicații.
Nava de 40 de tone si aproape 18 metri lungime este considerată ca fiind cel mai mare submarin privat construit de acest gen.