Compania planifică să oprească preluarea de noi comenzi pentru construcția de nave de pasageri de mari dimensiuni și să reducă numărul de angajați . Toate acestea se datorează scăderii de 80% a comenzilor de noi nave de acest tip.
Mitsubishi Heavy a suferit o pierdere de 1,01 miliarde de $ anul trecut după ce a întârziat livrarea unei nave de croazieră către Carnival Corp cu mai mult de un an.
Într-o prezentarea pe al treilea trimestru din 2015, președintele și CEO-ul companiei, Shunichi Miyanaga, a spus că este timpul pentru transparență în ceea ce privește problemele șantierului naval. El a declarat că au fost întâmpinate mai multe dificultăți cu faza de planificare pentru AIDAprima cauzate de întârzieri. AIDAprima urma să fie livrată către Carnival la sfârșitul anului 2014, dar acest lucru nu s-a întâmplat până în luna martie a anului 2016.
Pentru a reduce riscurile în cadrul operațiunilor de construcții navale, Mitsubishi Heavy Industries se va concentra pe construirea de nave mici cu specificații mai simple.