În urma deturnării navei Aris 13, Secretarul General al Organizației Maritime Internaționale, Kitack Lim, a cerut industriei navale vigilență sporită și aplicarea practicilor IMO pentru a preveni atacurile piraților.
“Chiar dacă ne-am confruntat cu o diminuare a pirateriei în largul Somaliei, realitatea este că pirateria din această zonă nu a fost eradicată. Transportul maritim trebuie să ia măsuri de protecție impotriva posibilelor atacuri din Golful Aden și vestul Oceanului Indian.”, a declarat acesta.
Datele cu privire la incidentele raportate la Organizația Maritimă Internațională arată faptul că deturnarea Aris 13, navă care intră sub reglementările IMO, este prima din ultimii 5 ani.
Navele aflate în tranzit în zona cu risc ridicat sunt sfătuite să urmeze practicile IMO. Acestea trebuie să se înregistreze la Maritime Security Centre- Horn of Africa (MSCHOA), și să raporteze orice incident către biroul U.K. Maritime Trade Operations (UKMTO) din Dubai care reprezintă punctul principal de contact între navele comerciale și forțele militare din regiune.