Acasă STIRI PIAȚA DE TRANSPORT MARITIM: TARIFE MICI, DATORII MARI

PIAȚA DE TRANSPORT MARITIM: TARIFE MICI, DATORII MARI

594
0
Sursă poză : World Maritime News

Administrarea judiciară a Hanjin Shipping reprezintă căderea pieței de transport maritim de containere, asta în ciuda preocupărilor constante ce privesc creșterea schimburilor comerciale și flota excedentară.  Este de așteptat o redresare treptată a pieței conform celui mai nou raport al firmei de consultanță Drewry.

Rezultatele financiare din al doilea trimestru sunt mult mai mici decât se aștepta piața, dar vor fi urmate de altele mai bune în a doua jumătate de an. În ciuda acestei previziuni, Drewry încă se așteaptă ca operatorii de transport containere să înregistreze pierderi de 5 miliarde de dolari în 2016.

Cu toate acestea, recuperarea anticipată trebuie să fie pusă în perspectivă. În timp ce se așteaptă ca anul viitor să se  îmbunătățească ratele medii ale tarifelor de transport marfă, acest lucru va fi urmat de mulți ani de randamente negative, iar prețurile vor fi în continuare sub media anului 2015. Situația Hanjin-ului poate marca un punct de cotitură în această privință.

Prețul combustibilului este, de asemenea, în creștere și transportatorii sunt extrem de precauți când vine vorba de costuri. Acest lucru poate sprijini tarife mai mari de transport, dar reprezintă creșterea costurilor operaționale.

Drewry a scos în evidență faptul că transportatorii nu s-au concentrat asupra veniturilor, iar creșterea datoriilor reprezintă o problemă reală. Firma de consultanță estimează că veniturile din 2016 ar putea ajunge la 143 miliarde de dolari, dar rezultatul nu se poate compara cu cele 218 miliarde de dolari din anul 2012.

“Eșecul Hanjin reprezintă punctul culminant al deciziilor proaste luate în ultimii ani, dar și proasta administrare a industriei. Nu a semnalat neaparat un punct critic pentru aceasta. A reprezentat mai mult un spectacol în timp ce ratele tarifelor de transport marfă erau deja în scădere (…) Răspunsul se află în abordarea  deplină a veniturilor și din fericire există semne că punctele de referință sunt și ele adresate într-o aumită măsură. “, a declarat Neil Dekker, director de cercetare la Drewry.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here