Acasă STIRI PIREU: SAGA AGIA ZONI II CONTINUĂ – NAVĂ CONTRACTATĂ PENTRU DEPOLUARE CU...

PIREU: SAGA AGIA ZONI II CONTINUĂ – NAVĂ CONTRACTATĂ PENTRU DEPOLUARE CU ACTE EXPIRATE. COMANDANTUL ŞI SEFUL MECANIC ARESTAŢI PENTRU CONTRABANDĂ CU PRODUSE PETROLIERE. SE CERE DEMISIA MINISTRULUI TRANSPORTURILOR NAVALE

Agia Zoni II "trage la fund" o altă navă cu tot cu echipaj

328
1
Sursa foto: maritime-executive.com
Tancul Lassea (în stânga) alături de o barjă de salvare la locul naufragiului

La mai mult de 10 zile de la scufundarea navei Agia Zoni II în gura portului Pireu din Grecia situația este departe de a fi rezolvată.

Operațiunile de depoluare și de extragere a combustibilului din nava scufundată continuă fără prea mare succes. Deși la operațiuni participă pe lângă autoritățile elene, firme private și o navă specializată în depoluări trimisă de EMSA randamentul nu este foarte mare. După primele două zile fusese extras aproximativ 10% din totalul combustibilului aflat în tancul scufundat iar estimările sunt de 30-40 de zile până când toată zona va fi curățată.

Organizațiile de mediu, Greenpeace și oamenii de știință atrag atenția că efectele poluării vor fi resimțite ani de zile. Curățarea produselor petroliere din apă nu va elimina și consecințele produse de poluarea masivă întrucât substanțele nocive au afectat deja flora și fauna marină din zona golfului Saronic. Mult timp de acum înainte carnea peștilor, a scoicilor și în general a fructelor de mare va mirosi a petrol. Conform profesorului Michalis Skoullos, director al Centrului de Dezvoltare Durabilă UNESCO “efectele poluării sunt naturale, biologice, chimice și financiare” întreg ecosistemul având de suferit.

De parcă situația nu era îndeajuns de complicată, autoritățile grecești au descoperit că unul dintre vasele contractate pentru transportul hidrocarburilor extrase de la locul incidentului deținea în tancurile de balast o mare cantitate de combustibil fără acte. Astfel tancul Lassea (construit în 1975) este suspectat de contrabandă, membrii echipajului au fost puși sub urmărire iar comandantul și șeful mecanic au fost arestați sub acuzația de contrabandă cu produse petroliere mixte. Şi, ca situația să se complice și mai tare, s-a descoperit că certificatele de navigabilitate ale navei Lassea sunt expirate, la fel ca și în cazul tancului scufundat Agia Zoni. Procuratura din Atena a deschis o nouă anchetă în acest sens și cercetează acest caz la fel de bizar ca și cel al tancului scufundat.

În tot acest context bramburit și neclar, voci din domeniul politic și economic grecesc au solicitat demisia ministrului transporturilor navale Panagiotis Kouroumblis. Printre alte acuzații privind felul în care este gestionată întreaga situație, unul dintre reproșurile majore aduse acestuia este întârzierea cu care s-a raportat poluarea și s-a solicitat suportul EMSA.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here