Chiar dacă traficul de pasagere a scăzut dramatic în ultimii ani, de la 95 de nave în anul 2014 la doar 17 în anul 2016, Portul Constanța se mândrește cu primul loc în Europa, pentru al doilea an consecutiv, în ceea ce privește tranzitul de cereale. Acestea au generat aproximativ 30% din totalul bunurilor tranzitate în prima parte a anului 2017.
Directorul Nicolae Tivilichi a declarat și faptul că din punct de vedere financiar, Administrația Porturilor Maritime Constanța (APMC) avut parte de câștiguri cu 9 % mai mari decât în anul precedent, încasările crescând cu 98%.
Raportul anual pe 2016 arată faptul că Portul Constanța se pregătește pentru un viitor din ce în ce mai bun și mai pozitiv în ceea ce privește tranzitul navelor și al bunurilor de consum. Proiecte din ce în ce mai ambițioase ne sunt prezentate anual, dar poate cel mai ambițios îl reprezintă acceptarea în cadrul LIOP 2014-2020 , un program operațional ce ține de îmbunătățirea infrastructurii portuare.
Astfel, Administrația Porturilor Maritime Constanța va avea alocat un fond de aproape 400 de milioane de euro pentru lucrări de dragare în sudul portului, lărgire a drumurilor de la porțile 7, 10 și 10 bis, modernizarea sistemului energetic, a sistemului de apă și canalizare, construirea unei noi dane în apropierea danei 80, și dublarea sistemului feroviar între Agigea și sudul portului Constanța.
Dar până aceste proiecte mărețe vor putea fi materializate, în 2018 APMC dorește finalizarea lucrărilor de modernizare a tramei stradale. Numărul de benzi circulabile de la Poarta 6 se va mări de la patru benzi la șase iar instalația electrică va fi și ea reabilitată. Și accesul în port de la Poarta 1 va fi modernizat și se va încheia în luna martie a anului 2018.
BRAVO !!!