Acasă STIRI NKK: AMENDĂ ÎN SUA DE 1.000.000$. ȘEF MECANIC ACUZAT

NKK: AMENDĂ ÎN SUA DE 1.000.000$. ȘEF MECANIC ACUZAT

790
2

Departamentul de Justiție al SUA a declarat joi că compania japoneză Nitta Kisen Kaisha Ltd. (NKK) va plăti o amendă de 1 milion de dolari, după ce a admis că inginerii de pe Atlantic Oasis au deversat poluanți în apele din Carolina de Nord și au încercat să acopere operațiunea cu documente false. Nava Atlantic Oasis care transporta materiale industriale către statul american a descărcat deșeurile petroliere prin tevi si furtunuri ascunse pe care Coasta de Pază din S.U.A le-a descoperit ulterior in urma unei inspectii la bordul navei.

Compania a recunoscut că inginerii săi nu au documentat descărcarea ilegală a deșeurilor de la sistemele de purificare a combustibilului vasului, precum și deversarile din santină.
În timpul inspecției Gărzii de Coastă a S.U.A., un membru junior al echipajului a furnizat informații inspectorilor despre modul în care au fost descărcate deșeurile prin ordinul inginerului șef Youn. Alti membrii echipajului au arătat inspectorilor din S.U.A. unde au fost ascunse furtunurile folosite pentru descărcări. Inginerul șef mecanic Youn a mințit inițial inspectorii cu privire la existența jurnalului de sondare, care este folosit în mod obișnuit pentru a înregistra nivelurile diferitelor lichide din rezervoarele din sala mașinilor. Până la sfârșitul inspecției, acesta a recunoscut că a ordonat evacuările ilegale și a prezentat documentele solicitate.

Amenda de 1 milion de dolari pentru o astfel de poluare este cea mai nouă dintre masurile represive luate împotriva utilizarii de “conducte magice” și a altor dispozitive menite să evite normele de mediu.


In mod normal, inginerii mecanici ai navelor ar trebui să filtreze subprodusele uleioase de la motoare printr-un sistem separator, însă procesul necesită timp și o monitorizare constantă de către un membru al echipajului.
In acest context unii operatori de nave caută modalități de a ocoli interdicția internațională privind eliberarea deșeurilor în apele oceanelor. “Solutia” gasită în unele cazuri consta intr-un instrument cunoscut sub numele de “țeavă magică” (magic pipe) care ocolește dispozitivele de curățare, în ciuda măsurilor de represiune existente împotriva acestei practici.

Șeful mecanic al Atlantic Oasis, Youn, a fost pus sub observație timp de un an și a fost obligat să plătească o amendă de 5.500 de dolari. Companiei NKK i s-a aplicat o amenda de 1 milion de dolari si i s-a ordonat să pună în aplicare un plan de conformitate cu normele de mediu care va fi monitorizat timp de trei ani.

Anul trecut, SUA a amendat compania Princess Cruise Lines Ltd. cu 40 de milioane de dolari pentru utilizarea acestor tipuri de dispozitive pe cinci nave de croazieră. Ca și in acest caz, instalatiile utilizate ocoleau sistemul (consumator de timp) de curățarea a deșeurilor petroliere și a apei de santină pentru ca mai apoi această activitate să fie ascunsă prin acte false. “Cazul Princess” a avut cel mai aspru verdict împotriva unui operator de navă pentru acest tip de activitate, dar acest lucru nu pare să fi împiedicat și alte companii să caute și să utilizeze modalități de a ocoli restricțiile.

2 COMENTARII

  1. Buna ziua
    Pe un site al navigatorilor ar fi bine ca traducerile sa fie corectate de un navigator profesionist
    Aveti cateva formulări cel putin ciudate

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here