Gigantul francez de transport maritim CMA CGM a optat pentru combustibilul LNG pentru a-și alimenta cele 9 nave de dimensiuni record de 22.000 de TEU, care vor fi livrate în 2020.
În acest scop, CMA CGM este prima companie de transport maritim care echipează așa-numitele “megaships” cu motoare care utilizează gaz natural lichefiat (LNG). CMA CGM a anunțat ieri decizia de a coincide cu concluzia conferinței COP23 a Organizației Națiunilor Unite privind schimbările climatice care a avut loc la Bonn, Germania. Compania franceză a declarat că decizia este în conformitate cu angajamentul ferm față de protecția mediului și conservarea oceanelor.
CMA CGM declară că între 2005 și 2015 și-a redus cu 50% emisiile de CO2 per container transportat și a stabilit un plan ambițios de reducere a emisiilor de CO2 cu 30% între 2015 și 2025. “Am luat decizia îndrăzneață să echipăm viitoarele nave de 22.000 TEU cu o tehnologie ferm concentrată pe protecția mediului “, a declarat Rodolphe Saadé, CEO al CMA CGM Group. “Prin alegerea LNG, CMA CGM își confirmă ambiția de a fi un lider de forță al industriei în privința protecție mediului, fiind un pionier în tehnologiile inovatoare și ecologice.”
Prin utilizarea combustibilului LNG în locul combustibilului greu, navele vor emite cu până la 25% mai puțin CO2 și vor elimina aproape toate emisiile de sulf și de particule fine, împreună cu 85% mai puține emisii de oxizi de azot. În plus, indicele de proiectare a eficienței energetice (EEDI), care măsoară amprenta de mediu a unei nave, este îmbunătățit cu 20% în comparație cu navele alimentate exclusiv din păcură. În ceea ce privește proiectarea, CMA CGM declară că navele vor fi construite cu rezervoare de combustibil LNG de 18.000 m.c. care vor fi poziționate în partea frontală, iar puntea superioară va fi utilizată ca centru de gestionare și control al LNG.
CMA CGM a semnat în luna Septembrie contractul de construcții navale cu grupul de stat China Shipbuilding Corporation (CSSC) pentru cele nouă nave gigant, confirmând astfel zvonurile de luni de zile despre această comandă. Cele nouă nave vor fi construite la Hudong-Zhonghua Shipbuilding (Group), Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding și China Shipbuilding Trading Co. (CSTC), toate cele trei șantiere făcând parte din compania mamă chineză.
Decizia de a utiliza combustibilul LNG vine în întâmpinarea viitoarelor reglementări globale menite să reducă conținutul maxim de sulf al combustibilului maritim de la 3,5% la 0,5% până în 2020. “Utilizarea LNG pe navele containere mari reprezintă o piață emergentă care urmărește o creștere semnificativă. Noile reglementări privind emisiile de sulf care vor intra în vigoare în 2020 schimbă regulile și deschid ușile noilor soluții “, a comentat Farid Trad, șeful Bunkering al CMA CGM.
CMA CGM a ma declarat că, pentru a furniza combustibil LNG pentru nave, s-a angajat să dezvolte infrastructura de LNG, inclusiv dezvoltarea unor mari barje de bunkeraj în porturile în care ajung navele. “Noile lanțuri de aprovizionare create de grupurile CMA CGM, porturile și furnizorii LNG vor deschide ușa utilizării mai pe scară mai largă a gazului natural, în special în alte sectoare ale transportului maritim”, a mai spus compania franceză.