Companiile de transport maritim se pregătesc pentru primirea unei decizii cheie de reglementare, care ar putea ajunge un punct de referinţă în reducerea poluării maritime.
Industria navală este de departe cel mai mare emiţător de sulf, cu conţinutul de SOx (emisiile de oxid de sulf) în combustibilul greu de până la 3.500 de ori mai mari decăt cele mai recente standarde europene de motorină.
Pentru a combate poluarea, Comitetul pentru Protecţie a Mediului Marin din cadrul Organizaţiei Maritime Internaţionale se va întâlni la Londra între 24-28 octombrie pentru a decide dacă plafonul global privind emisiile de SOx se va impune din anul 2020 sau 2025.
Uniunea Europeană a convenit deja ca emisiile de sulf să fie de 0,5% faţă de 3,5% cât sunt acum, şi să fie aplicate din 2020 indiferent de ce va decide Organizaţia Maritimă Internaţională.
Folosirea motorinei cu conţinut scăzut de sulf ar creşte costurile de combustibil cu circa 44%, de la o medie de 212 dolari pe tonă la circa 379 dolari pe tonă pentru motorină.