Transportul maritim este una dintre cele mai vechi industrii din lume. Ea a început cu mii de ani în urmă, când navigatorii tranzacționau elemente simple, cum ar fi produsele alimentare și bijuterii. Astăzi, ea rămâne una dintre cele mai importante forme de transport, care contribuie la 90% din comerțul mondial. Variațiile de transport maritim, inclusiv serviciile door-to-door au apărut pentru a răspunde mai bine cerințelor pieței.
Anul 2016 marchează a 60-a aniversare a industriei moderne de transport maritim de containere.
În 1955 un antreprenor din Carolina de Nord, Malcolm P. McLean, a cumpărat o companie de vapoare cu aburi, iar intenția lui era de a transporta containere întregi fără a le mai descărca și încărca în mod individual. El a investit într-un vas petrolier, Ideal X, și l-a modificat pentru a putea transporta containere.
Pe 26 aprilie 1956, Ideal X a plecat din New Jersey către Houston, marcând prima călătorie a unui cargobot.
CURIOZITĂȚI DESPRE TRANSPORTUL MARITIM:
- Transportul maritim acoperă 90% din comerțul mondial.
- Cele mai mari nave de transport pot costa și 200 de milioane de dolari pentru a fi construite.
- La nivel mondial, sunt inspectate doar între 2% și 10% dintre navele de transport.
- Este o formă mai “verde” de transport decât camioanele și avioanele.
- Costul mediu pentru a transporta o bicicletă este de 10$, iar pentru o doză de suc este de 0,01$.
- Salariul mediu al unui muncitor din această industrie este între 45.000 de dolari și 65.000 de dolari.
- În orice moment , sunt peste pe 20 de milioane de containere sunt transportate pe mările lumii.
- Motorul unei nave de transport este de 1.000 de ori mai puternic decât cel al unei mașini de familie.
- Cele mai mari nave de containere pot transporta până la 745 de milioane de banane în 15.000 de containere.
- Navele mari pot transporta 11.000 de containere. Dacă ar fi puse cap la cap, acestea ar însuma peste 17 kilometri.
- Porturile de pe coasta de est a Statelor Unite ale Americii, New York și New Jersey, reprezintă peste o treime din comerțul din Atlanticul de Nord.
- Sunt peste 1,5 milioane de navigatori angajați la nivel global, iar filipinezii reprezintă o mare parte dintre aceștia.
- În jur de două treimi din echipajele aflate pe mare nu au sisteme de comunicare pe mare. Doar 10% au internet pe nave.