Orice decizie care afectează aprovizionarea cu petrol brut, ca să nu mai vorbim de prima decizie OPEC după opt ani, va afecta câștigurile din industrie, dar ce sector va fi cel mai afectat va rămâne de văzut.
În ultimul său raport săptămânal, brokerul Charles R. Weber a notat faptul că reducerile sunt bazate pe cifrele de producție OPEC din luna octombrie și distribuie reducerile proporțional, iar majoritatea membrilor au fost nevoiți să taie 4,6% din producție. Nigeria și Libia reprezintă excepțiile datorită problemelor de securitate internă, iar Iranului i s-a permis să își mărească producția cu 2%. Indonezia și-a suspendat calitatea de membru.
“Cu doar câteva zile înainte de întâlnirea OPEC, Rusia s-a impotrivit impunerii unei reduceri asupra producției sale, favorizând o “înghețare” a acesteia”, a declarat Charler R. Weber.
“Având în vedere faptul că 78% din reduceri au fost distribuite Orientului Mijlociu, implicațiile sunt negative pentru exporturile VLCC, deși ar putea să stimuleze achizițiile de țiței din vestul Africii către cumpărători din Asia.(…) Este puțin probabil ca reducerile din Venezuela să modifice fluxurile de transport către China”, a mai declarat acesta.
Sprijirea noului preț al petrolului ce corespunde acordului OPEC ar putea stabili o revenire modestă a producției de țiței din SUA, contribuind astfel la reglementările administrației Trump.
Brokerul a mai adăugat și faptul că reducerile de aprovizionare în America Latină, Africa de Nord și Rusia ar putea avea un impact asupra cererii Aframax, deși este mult mai probabil ca Panamax să simtă din plin acest impact.
Flotele Suezmax și Aframax vor înregistra o creștere simțitoare în anul 2017 față de anul 2016 (5,5% , respectiv 4,3%), potrivit borkerului Charles R. Weber, și vor ajunge la 10,6%, respectiv 7,5%. Rata VLCC se estimează că va ajunge de la 6,9% în 2016, la 5,3% în 2017