Cifrele din acest an arată 28 de cazuri de abandon al echipajului, însumând un total de 339 de navigatori, iar cele mai vulenarible naționalități sunt filipinezii, indienii și ucrainienii.
În total, în ultimii cinci ani, 1.352 de marinari au fost abandonați la bordul navelor pe care se aflau, iar armatorii, de cele mai multe ori, refuză să aloce fonduri pentru repatrierea lor.
Din 2004 și până în prezent, 287 de incidente au fost înregistrate din care 144 au fost soluționate, 57 sunt în litigiu, iar 50 sunt inactive.
Ca răspuns la această problemă vin amendamentele Convenției privind munca în domeniul maritim (MLC) care au intrat în vigoare din 2014 și care impun introducerea unui sistem de securitate financiară. Acest sistem se asigură că armatorii oferă despăgubiri atât navigatorilor, cât și familiilor acestora în caz de abandon.
Organizația Internațională a Muncii îndeamnă cât mai multe state membre să ratifice MLC 2006 și să acepte amendamentele acesteia pentru ca acest cazuri să fie abordate într-o manieră diferită, sau chiar evitate.
România a devenit cel de-a 70-lea stat care a ratificat MLC 2006 în anul 2015.