Acasă STIRI SIGURANȚA NAVIGAȚIEI: CEL PUTIN 10 ACCIDENTE ÎN 10 ZILE

SIGURANȚA NAVIGAȚIEI: CEL PUTIN 10 ACCIDENTE ÎN 10 ZILE

2600
0
Cargo ship with 12 crew capsizes in Black Sea

Nu este nici jumătatea lunii ianuarie si deja au avut loc cel puțin 10 coliziuni navale, unele dintre ele letale. Acestea subliniază necesitatea ca industria navală să îmbunătățească siguranța navigației evidențiind riscurile majore de coliziune.

Marea Neagra: Conform unui raport Lloyd’s, pe 9 ianuarie 2018, la ora 7.20, “Maersk Karachi” a intrat în coliziune cu “Oguz Sofuoglu”, ambele nave aflându-se in drum spre Constanța, la aproximativ 14 mile marine nord-est de coastă, în apropierea Durankulak. Nici un membru al echipajelor nu a fost rănit, de asemenea, nu a fost raportată nici o poluare.

“Maersk Karachi” naviga din Chornomorsk, Ucraina spre Constanța iar “Oguz Sofuoglu” a plecat de la Diliskelesi, Turcia pe 7 decembrie spre aceeasi destinatie. Dupa coliziune ambele nave au continuat călătoria și au sosit în siguranță la Constanța unde s-au efectuat inspecții privind daunele si motivul accidentului.

 

Marea Nordului: De asemenea, un alt accident a avut loc între o navă de marfă și o pilotina în Marea Nordului în această săptămână. Vasul de marfuri generale Elke W s-a ciocnit cu Wandelaar Pilot din cauza ceții dese la 11 mile în largul coastei belgiene, provocând daune ambelor nave. Nava de 2.409 GT era în drum spre Antwerp din Southampton, Marea Britanie, când s-a întâmplat accidentul.

Marea Chinei de Est: La începutul lunii ianuarie, marinemec.com a raportat un număr major de accidente în Asia, incluzându-l  pe acela in care au murit 10 navigatori când nava Chang Ping, construită în 1994, s-a scufundat după o coliziune cu cargoul Xinwang 138 in Shanghai, China.

Vrachierul Jiarong 36 s-a scufundat după lovirea vasului de pescuit Minxiayu 01829 în Marea Chinei de Est, pe 6 ianuarie. Tot pe 6 ianuarie, vasul de pescuit din Thailanda Chok Chu Chai a fost lovit de o navă de marfă în apele sud-est ale orașului portuar Laem Chabang, în provincia Chonburi, Thailanda. 4 membri ai echipajului au fost salvati dar 4 au fost dati disparuti. Acest accident a urmat unui alt incident care a avut loc în Marea Chinei de Sud pe data de 5 ianuarie. O navă de pescuit a fost lovită de o navă de marfă care nu s-a oprit. Toți cei 15 pescari au reușit să scape într-o barcă de salvare înainte ca vasul să se scufunde.

Intr-un alt accident, până la 32 de marinari se presupune a fi morți după ce tancul iranian Sanchi s-a ciocnit, tot în Marea Chinei de Est, cu cargobotul CF Crystal înregistrat în Hong Kong. Accidentul a avut loc într-o zonă cunoscută sub numele de “noul triunghi al bermudelor”, deoarece este foarte periculoasă. Cel puțin 33 de nave au fost pierdute în zonă doar în 2016, potrivit lui Die Welt.

Un raport de presă al LLOYD’S, datat 11 ianuarie, spunea: La șase zile după declanșarea incendiului la bordul tancului Sanchi, pompierii încă se luptă să stingă incendiul.

Credits: Reuters

Navele de salvare și de depoluare s-au confruntat cu vapori toxici, vânturi puternice, ploi și valuri de până la patru metri înălțime, în timp ce se luptau pentru a găsi supraviețuitori și pentru a evita o poluare masiva. Eforturile de salvare sunt încă îngreunate de condițiile meteorologice “teribile” și de gazele toxice provenite de la arderea petrolului care “reprezintă un mare pericol pentru salvatori”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here