Acasă STIRI SPANIA: CAPTURĂ RECORD DE COCAINĂ GĂSITĂ PE O NAVA NORVEGIANĂ

SPANIA: CAPTURĂ RECORD DE COCAINĂ GĂSITĂ PE O NAVA NORVEGIANĂ

314
0

Autoritățile spaniole au găsit o cantitate de 5.8 tone de cocaină la bordul port-containerului Banak (pavilion Insulei Marshall). Nava se deplasă din Guayaquil, Ecuador către El Prat, Spania cu o încărcătură de banane la bord. Pe 25 Noiembrie vasul s-a oprit în portul Algeciras din sudul Spaniei, containerele au fost descărcate și în aceeași zi și-a continuat călătoria conform programului. Nava, echipajul si comandantul aparent nu au nici un fel de implicare in traficul de droguri.
Vasul de 2500 TEU al companiei norvegiene Torvald Klaveness se află in prezent sub charter CMA-CGM. În calitate de navlositor al navei, CMA CGM decide ce containere urmează să fie încărcate sau descărcate în orice moment, fiind direct răspunzătoare de marfa aflata la bord.

Ministerul de Interne al Spaniei a spus că aceasta este cea mai mare cantitate de cocaină confiscată în ultimi 18 ani, fiind de asemenea și cea mai mare captură de droguri care implică o navă de containere, din toate timpurile. Traficanții de droguri au ascuns peste 5000 de pachete de cocaină a cate 1 kg bucata într-unul din cele șase containere ce transportau banane. Ambalajele aveau mai multe semne diferite de identificare la exterior, sugerând că acestea erau destinate distribuitorilor diferiți. Cocaina are o valoare stradală de aproximativ 210 de milioane de euro.

Trei persoane au fost arestate inclusiv șeful spaniol al companiei de legume-fructe care a comandat importul si care era responsabil de expediția containerului.
Fructele tropicale reprezintă o acoperire tipică pentru transporturile de droguri destinate Europei, spun oficialii. În anii trecuți, poliția spaniolă a interceptat cocaina în ananas, palete de papaya, banane false, pungi de nucă de cocos, cutii de limes și alte produse frigorifice, în mod obișnuit în cantități mai mici de 100-200 kg. Prin camuflarea mărfurilor cu produse perisabile în containere frigorifice, traficanții pot fi siguri că expedițiile lor vor primi o manipulare rapidă (și poate mai puțin controlată) la portul de destinație.

Întrebarea care se ridică in acest context este oare cate transporturi de acest tip or fi trecut neobservate?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here