Așa cum anunțam încă de anul trecut, războiul declarat de Veneția marilor operatori de croaziere continuă.
Marile nave de croazieră au fost redirecționate pentru a evita deteriorarea Veneției. Gondolele și taxiurile pe apă nu vor mai fi nevoite să se strecoare printre vasele mari de croazieră pentru a prinde un spațiu în fața iconicei Piețe San Marco din Veneția, a decis ieri un comitet guvernamental italian.
Venețienii și ecologiștii și-au exprimat îndelung îngrijorarea cu privire la „palatele plutitoare de agrement” care navighează în apropierea orașului și așa fragil. Romanticul oraș înconjurat de bisericile sale gotice și bizantine va fi de acum mai protejat. Conform noilor reguli, care urmează unei limite temporare impuse acum trei ani, cele mai mari nave care cântăresc mai mult de 100.000 de tone sau mai mult vor avea o rută cum mai puțin farmec spre portul industrial Marghera, departe de Marele Canal.
Primarul din Veneția, Luigi Brugnaro, a salutat planul pentru a răspunde cerințelor rezidenților, a activităților turistice lucrative și a grupurilor de conservare care au ridicat semnale de alarmă cu privire la deteriorarea lagunei și a canalelor superficiale. “Vrem să fie clar pentru UNESCO și pentru întreaga lume că avem o soluție”, a spus Brugnaro după ședința comisiei guvernamentale însărcinată cu salvarea Veneției. “Acest lucru ține cont de toate locurile de muncă create de industria de croazieră, pe care nu ne-am fi putut permite să o pierdem și putem începe să lucrăm serios la planificarea croazierelor”, a adăugat el. Pe noul traseu care se va deschide în termen de patru ani, trebuie întreprinse noi lucrări, a declarat ministrul infrastructurii și transportului, Graziano Delrio, într-o conferință de presă de la Roma.
Navele cu greutate mai mare de 96.000 de tone fuseseră deja interzise pe canalul Giudecca în 2013, în timp ce numărul navelor mai mici care utilizau căile navigabile a fost limitat la cinci pe zi, dar această legislație a fost anulată la sfârșitul anului 2015.