După cum am relatat săptămâna trecută , atacurile cu rachete din Yemen asupra ambarcațiunilor militare aflate la vest riscă să ajungă și în culoarele maritime aglomerate din apropiere. Acestea ar putea perturba livrările de petrol, precum și a bunurilor vitale care trec prin această zonă de transport tensionată.
În timp ce companiile de transport maritim nu au deviat încă traseele navelor, există temeri tot mai mari că orice escaladare suplimentară a conflictului ar putea împiedica aprovizionarea cu petrol și duce la costuri tot mai mari pentru expedieri.
Traseul este printre cele mai aglomerate din lume și este folosit de către grupuri de transport majore, cum ar fi Maersk, Frontline si NITC.
O sursă care lucrează în domeniul asigurărilor navale a declarat că multe dintre navele care intră în porturile yemenite își închid sistemele de urmărire care permit oricui să le monitorizeze mișcările. Aceeași sursă a mai declarat și faptul că porturile yemenite din nord deja au primit sute de mii de dolari pentru fiecare navă care acostează drept asigurare în caz de război.
“Transportul maritim internațional este total dependent de capacitatea comunității internaționale de a asigura tranzitul în condiții de sigurantă a navelor comerciale de-a lungul traseelor majore de transport (…) Bab al-Mandeb este o arteră vitală pentru transportul maritim”, a declarat Gavin Simmonds, director de securitate și politici comerciale la Camera de Transport din Marea Britanie.
Săptămâna trecută ONU a declarat că amenințările la adresa transportului maritim din Bab al-Mandeb sunt “extrem de grave”.