Acasă STIRI PIRATERIE: RAPORT SĂPTĂMÂNAL AL PVI

PIRATERIE: RAPORT SĂPTĂMÂNAL AL PVI

125
0

Africa de Est și Oceanul Indian

Somalia: EUNAVFOR a arestat pirații după atacul acestora cu RPG-uri împotriva unui portcontainer

18 noiembrie: Forțele navale ale UE (EUNAVFOR) au raportat că au reținut șase pirați care atacaseră o navă de 52.000 tone și o navă de pescuit în sudul bazinul somalez între 17-18 noiembrie. EUNAVFOR a raportat ca în timpul atacului au fost trase asupra navei grenade propulsate de rachete (RPG) deși la bord se afla prezenta o echipa de securitate. Pirații au fost arestați de către pușcașii marini italieni de pe nava STI Virginio Fasan după o operațiune de căutare la care au participat un elicopter SH-90 și nave de patrulare.

Yemen: o navă comercială a raportat tentative de apropiere ale unei bărci suspecte în Golful Aden

19 noiembrie: O navă comercială a raportat că a reperat un schif cu o scară apropiindu-se la mai puțin de o milă marină în Golful Aden, în apropiere de punctul B din Coridorul de tranzit internațional Recomandat (IRTC), la aproximativ 22:03 ora locală. Nava comercială a crescut viteza și a reușit să scape, atât echipajul cât și nava fiind în condiții de siguranță.

Marinarii sunt sfătuiți să manifeste prudență extremă atunci când tranzitează această zonă.

Yemen: marina chineză a dispersat trei nave pirat în Golful Aden

16 noiembrie: Un distrugator chinez din grupul operativ de escortă navală a raportat că a dispersat trei nave pirat în Golful Aden, la 16:30 ora locală. Distrugătorul a detectat bărcile cu senzori fotoelectrici și accelerat pentru a le intercepta, determinându-le să fugă din zona cu viteză mare.

Atacurile vin după o creștere semnificativă a activității pirateriei într-o zonă de risc ridicat, după deturnarea în luna martie a tancului de buncherare Aris 13 în Socotra Gap. Atacul cu RPG în 18 noiembrie marchează primul atac de acest gen din Somalia centrală și de sud, în ultimii ani. Astfel de atacuri au fost anterior limitate la Bab el Mandeb – Yemen, începând cu 2015. Incidentul subliniază faptul ca mediul de securitate are o evoluție rapidă în apele din Somalia și indică faptul că pirații își pot extinde capabilitățile în scopul de a executa cu succes atacuri pe mare.

Asia de Sud-Est

Indonezia: Pirați armați la bordul unui tanc petrolier la nordul insulei Bintan

18 noiembrie: Trei hoți înarmați cu cuțite urcat la bordul tancului petrolier ancorat la 12 nm la nord de Berakit, insula Bintan, la aproximativ 04:30 ora locală. Echipajul a observat hoții și a dat alarma. Hoții au scăpat luând cu ei diverse proprietăți ale navei.

La navele ancorate în Indonezia sunt raportate ocazional jafuri violente, iar cei mai mulți dintre hoți sunt ușor de descurajat. Hoții efectuează de obicei jafuri peste noapte sau în primele ore ale dimineții, folosind bărci mici pentru a profita de vizibilitate redusă. Acest lucru evidențiază necesitatea unei vigilențe sporite atunci când navele se află la ancoră în regiune.

Africa de Vest

Nigeria: Pirații atacă un vrachier la 20 nm de Delta Nigerului

16 noiembrie: Un vrachier sub pavilion Liberia a raportat că a fost atacat la ora locală 11:00 la 20 nm sud-sud-vest de Bonny Island în regiunea Deltei Nigerului. Nava a mărit viteza, echipajului s-a baricadat în castel, reușind astfel să evite atacul piraților. Ulterior nava și echipajul au raportat că sunt în siguranță.

Nigeria: Navă raporteaza o tentativă de deturnare lângă Bonny Island

16 noiembrie: Un vas (tip nespecificat) a raportat o tentativă de deturnare la 09:45 ora locală la 60 nm sud-vest de Bonny Island. Șapte presupuși pirați au interceptat nava cu o barcă de 5 metri lungime. Rapoartele nu a dezvăluit dacă deturnarea a avut succes sau dacă au fost victime.

Răpirile și atacurile având drept scop obținere de răscumpărare, care vizează navele comerciale, au devenit o obișnuință în Golful Guineea, iar numărul de incidente raportate a crescut în ultimele săptămâni. Acest fapt a determinat autoritățile maritime din SUA să emită un nou avertisment în luna octombrie. Multe atacuri sunt de succes în special în cazurile în care echipajul nu reușește să se baricadeze sau în cazul în care la nava nu s-au luat măsurile recomandate de securitate.

Sursa foto: maritime-executive.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here