Comandantul și pilotul navei specializate în transportul autovehiculelor rutiere (Pure Car Carrier) City of Rotterdam au fost condamnați la patru luni de închisoare pentru implicarea lor în coliziunea cu RO-RO-ul Primula Seaways, în decembrie 2015.
Căpitanul Ruslan Urumov și pilotul Gehan Sirimanne au pledat și au fost declarați vinovați la acuzațiile de “conduită care a pus în pericol nava”; instanța a suspendat sentințele pentru o perioadă de 18 luni. În plus, pilotul Sirimanne trebuie să plătească 60.000 dolari SUA, cheltuieli de judecată, sumă ce va fi acoperită de fostul său angajator, Associated British Ports.
Conform raportului de investigare a accidentului efectuat de britanici, ferestrele vasului City of Rotterdam sunt așezate într-un semicerc, nu într-o linie dreaptă, ca pe navele convenționale. Doar fereastra din mijloc are vedere în față, pe axul central, toate celelalte ferestre avand o vedere în afara axei liniei mediane. Agentia guvernamentala britanică Marine Accident Investigation Branch – MAIB a stabilit că acest aspect, combinat cu absența oricărui reper vizual au dus la dezorientarea pilotului, acțiunile acestuia rezultând dintr-o “iluzie de mișcare relativă”.
La data de 3 decembrie 2015, transportatorul de autovehicule City of Rotterdam sub pavilion Panama, s-a ciocnit cu feribotul ro-ro Primula Seaways, înregistrat în Danemarca, pe râul Humber. Ambele nave au fost deteriorate, dar s-au îndreptat spre Immingham fără asistență. Nu au existat persoane cu răni grave şi nici urme de poluare.
[…] De remarcat este faptul ca Primula Seaways nu este la primul incident de acest tip. La data de 3 decembrie 2015, nava specializată în transportul autovehiculelor rutiere City of Rotterdam s-a ciocnit cu feribotul RO-RO Primula Seaways pe râul Humber. Ambele nave au fost avariate dar si-au continuat drumul fără asistență. In urma acestui incident, comandantul și pilotul navei City of Rotterdam au fost condamnați la patru luni de închisoare. […]