In seara zilei de 13.02.2018 tancul petrolier Delfi sub pavilion Moldova se afla in mars de la Odessa spre Constanta. La aproximativ 12 mile marine de tarmul romanesc echipajul sesizeaza o gaura de apa fiind nevoiti sa opreasca motoarele. Comandantul informeaza autoritatile romane ca nava ia apa in compartimentul masina si solicita interventie pentru salvarea echipajului. Nava, aflata in deriva, are o spartura de aproximativ 2 metri la pupa.
Tancul de 70 m lungime si 881 GT, construit in 1977, incarcat cu combustibil este marcat in bazele de date navale ca avand un nivel mare de risc.
Responsabilii MRCC, VTS Constanta impreuna cu ARSVOM declanseaza operatiunea de salvare a navei si echipajului. Intrucat vasul era plin cu motorina si avand in vedere inrautatirea vremii se ia decizia ca nava sa fie remorcata de urgenta in Portul Constanta.
Aproximativ in jurul orei 23.00 se solicita dispeceratului GSP o nava de interventie care sa ajute pentru remorcarea navei Delfi aflate in pericol. GSP raspunde afirmativ si in jurul orei 02:00 remorcherul GSP KING intervine la locul incidentului.
In intervalul orar 04.30 – 06:00 GSP KING remorcheaza nava aflata in pericol catre Portul Constanta, unde este preluata de doua remorchere si o pilotina pentru manevrele de acostare. ARSVOM a intevenit prompt si s-a ocupat de scoaterea apei din compartimentul masina. APMC Constanta a intervenit cu baraje antipoluante pentru asigurarea zonei.
Solicitat prin 112, serviciul de asistenta medicala a trimis ambulante pentru verificarea starii de sanatate a echipajului.
In data de 14.02, in jurul orei 06.00 tancul petrolier Delfi era acostat in siguranta in dana 127 a portului Constanta. Comandantul navei a fost preluat de Serviciul de Ambulanta, intrucat nu se afla intr-o stare foarte buna de sanatate, restul echipajului fiind in afara oricarui pericol. De asemenea, dezastrul ecologic ce putea surveni a fost evitat de catre autoritatile competente romane, zona fiind securizata.