Acasă STIRI MEGAMAX-24 (MGX-24): O NOUĂ ERĂ ÎN TRANSPORTUL CONTAINERELOR

MEGAMAX-24 (MGX-24): O NOUĂ ERĂ ÎN TRANSPORTUL CONTAINERELOR

705
0
Sursa foto: porttechnology.org

Cele nouă nave container de 22.000 teu comandate de CMA CGM și unsprezece nave de 22.000 teu comandate de cei de la MSC ar putea ajunge la o capacitate totală de 23.500 teu. Navele noi de tip Mega-Box ar putea fi livrate în 2019 pentru CMA și 2020 pentru MSC. Potrivit Alphaliner.com, specificațiile de la ambii transportatori includ opțiuni de mărire a capacității de transport a navelor prin extinderea lățimii acestora pentru a găzdui un rând 24 de containere pe punte. Deși lungimea lor ar fi în continuare în jurul valorii de 400 de metri (la fel ca navele Maersk de clasă triplu E), este foarte probabil ca lățimea să fie mărită la 61,4 metri.

Alphaliner denumește Megamax-24 (MGX-24) aceste nave de generație următoare, datorită celor 24 de linii de containere, 24 de punți și a înălțimii stivei de 24 de containere. Totuși Alphaliner consideră că numărul real al containerelor transportate va fi mai mic decât capacitatea maximă, din cauza greutății totale a mărfurilor transportate și a adâncimilor mici din multe porturi.

Interesant de remarcat mai este faptul că cei doi mari transportatori au au ajuns la concluzii diferite cu privire la propulsia noilor motoarelor ce vor echipa navele. Pentru a se conforma reglementărilor privind limita de 0,5% a sulfului ce intră în vigoare începând cu 2020 MSC va folosi propulsie pe LNG în timp ce MSC va utiliza o soluția de nouă de tratare a gazelor evacuate.
Cel de-al treilea (și cel mai mare) jucător în transportul de containere, Maersk, nu a luat încă o decizie în privința modului în care va asigura conformitatea noilor reglementări, însă pare că se îndreaptă spre combustibilul cu conținut redus de sulf pentru a satisface cerințele impuse, deoarece intenționează să prioritizeze o soluție dovedită în defavoarea noilor motoare cu LNG.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here