Tancul petrolier MARINE EXPRESS lipsește de la 1 februarie, pec and se afla în Cotonou Anchorage, Benin, Golful Guineei, în aceeași zonă în care tancul BARRETT a fost deturnat pe 9 ianuarie, în aceleași condiții, inclusiv aproximativ aceeași dimensiune, număr de echipaj și parțial încărcat.
Societatea de gestionare a navelor Anglo-Eastern a declarat că a pierdut contactul cu unul dintre petrolierele sale gestionate la 1 februarie. Tancul petrolier Marine Express de 45989 dwt se afla la Cotonou Anchorage, Benin, când a fost contactat ultima dată. Regiunea este cunoscută pentru grupurile de piraterie care vizează nave comerciale și, adesea, răpesc navigatorii pentru răscumpărare.
Nava, care avea 22 de membri ai echipajului la bord, era parțial încărcată cu aproximativ 13.500 de tone de benzină.
“Prima prioritate a managerului este siguranța celor 22 de membri ai echipajului la bord, ale căror familii au fost contactate și informate despre situație. Informații suplimentare vor fi furnizate în momentul în care devin disponibile. Toate autoritățile competente au fost alertate și răspund “, a spus compania.
Raportul vine în mai puțin de o lună, dupa ce 22 de membri ai echipajului unui alt tanc au fost luați de pirați, în timp ce nava lor se afla la ancoră in Benin, Africa de Vest. Pe 18 ianuarie, tancurl MT Barrett, cu pavilion Marshall, și toti cei 22 de membri ai echipajului au fost eliberați din captivitate după șase zile. Proprietarul navei Union Maritime nu a dezvăluit termenii eliberării echipajului, care ar fi putut include plata răscumpărării.
Ținând cont de deturnarea lui BARRETT, primul lucru care vine în minte este că si de data aceasta ar fi vorba de o rapire, ceea ce ar conduce spre o nouă tendință în activitățile de piraterie in Golful Guineei. Cu toate acestea există niste urme de îndoială că tancul ar fi fost deturnat. Cum ar fi possíbil ca cele doua nave sa dispara în ape care probabil sunt controlate de navele de coastă, în special de Marina Nigeriană? Cum au evitat pirații navele militare sau poliția?
Fundația “Oceane fara piraterie (OBP)” a efectuat o serie de “Studii privind costul economic al pirateriei în Somalia” in urma carora unul dintre rezultate a fost ca nu toate navele declarate disparute au fost cu adevarat deturnate de pirati. Avand in vedere posibilitatile economice, multe dintre asa-zisele rapiri erau false in vederea obtinerii de venituri de la societatile de asigurari.