Ca urmare a răsturnării navei cargo Britannica Hav (după ce a fost lovită de traulerul Deborah) in Canalul Manecii pe 20 Martie, profitând de condițiile meteorologice favorabile și de o mare calmă, convoiul din navele Abeille Liberte, Argonaute și Britannica Hav a ajuns la portul Le Havre, joi 22.03 la ora 14.30. Convoiul era urmat de vasele Flamant și Galatea, si remorcherul Kermor.
Proprietarul navei a mai închiriat două remorchere suplimentare, British Sea Buldog și Mustang din Olanda, pentru a trage epava în portul Le Havre. De asemenea, în operațiunea de salvare au fost implicați și scafandri ai bazei navale franceze din Cherbourg.
Cargoul răsturnat a fost tras în Le Havre doar după ce prefectul maritim a decis să-i permită intrarea în port, după consultarea prefectului districtului și a prefectului Seine Maritime și în acord cu autoritățile portului din Le Havre .
Recepția a fost efectuată în cadrul procedurii de refugiu a portului, furnizată de ORSEC navelor aflate în dificultate. Procedura a necesitat coordonarea între actorii care operează pe mare sub autoritatea prefectului maritim și pe uscat sub responsabilitatea Prefectului Seine Maritim.
Pentru a face față convoiului, pentru operațiunea de remorcare au fost folosite trei remorchere Boluda, două bărci de ancorare, compania port-pilot și două ambarcațiuni ale Poliției Maritime.
Un grup de scafandri de la baza navală din Cherbourg s-au ocupat de tăierea catargului și a diferitelor suprastructuri, astfel încât să nu îngreuneze manevrarea navei.
O data ajunsa nava în port au fost instalate balize anti-poluare și, după amarare și o evaluare tehnică a stării navei, în zilele următoare va trebui dezvoltată o strategie de întoarcere a cargoului de către armator, sub controlul autorității portuare și al serviciilor de stat.