Acasă STIRI HYDROVILLE: PRIMUL VAS DIN LUME CU MOTOR PE HIDROGEN

HYDROVILLE: PRIMUL VAS DIN LUME CU MOTOR PE HIDROGEN

1315
0

Dupa premiera chinezilor care au lansat la apa prima nava electrica din lume iata ca de curand avem parte de o noua premiera.

Compania belgiana Cie Maritime Belge SA (CMB) a construit prima navă comercială din lume care functinează pe bază de hidrogen și produce zero noxe, aducând lumea cu un pas mai aproape de trasportul de marfă fără emisii poluante.

Hydroville este prima navetă din lume (certificată), pentru pasageri, care utilizează hidrogen pentru alimentarea unui motor diesel. Hidrogenul are avantajul că nu se degajă CO2, particule sau oxizi de sulf în timpul arderii. Vasul  va fi folosit în principal ca o platformă pilot pentru a testa tehnologia hidrogenului pentru navele comerciale maritime.

Hydroville passenger shuttle, in Antwerp, Belgia.
Sursa foto: Cie. Maritime Belge SA, 28 Nov 2017

Într-o primă fază, Hydroville va transporta persoane de la Kruibeke la Anvers în timpul orelor de vârf pentru a evita blocajele de trafic. Ocazional, nava va fi folosită pentru organizarea diferitelor evenimente la bord sau pentru a organizarea excursiilor în portul Anvers. De asemenea, Hydroville va funcționa ca o platformă demonstrativă pentru motoarele cu hidrogen și va efectua călătorii la diverse evenimente din Europa.

Hydroville poate opera pe hidrogen comprimat, precum și combustibil lichid regulat, potrivit companiei belgiene.

Nava a fost recent certificată pentru a opera ca navă maritimă de către Lloyd’s Register. CMB va extinde tehnologia la motoarele navelor comerciale după finalizarea testelor inițiale.

Date tehnice:

Propulsie: 2 motoare cu combustie internă (H2ICED) cu o putere totală de 441kW
Combustibil: 12 rezervoare de hidrogen (205 litri la 200 bari) și 2 rezervoare de combustibil diesel (2 × 265 litri) drept combustibil de rezerva
Viteză maximă: 27 noduri
Viteza de croaziera: 22 noduri
Capacitate: 16 pasageri + 2 membri ai echipajului

Obiectivul pe termen lung al CMB este de a face o navă care să funcționeze atât fără emisii, cât și mai ieftin decât navele obișnuite. Așteaptările sunt ca costul hidrogenului să scadă, pe măsură ce resursele regenerabile se înmulțesc și, se crede că, în aproximativ 10 ani acest lucru va permite reducerea la jumătate a costurilor navelor legate de combustibil.

CMB își procura în prezent hidrogenul din industria chimică, dar dorește ca în viitor să-l obțină prin electroliză obtinută din surse regenerabile. În prezent costă circa 19 euro / un milion de unități termice britanice (o unitate de masură folosită pentru măsurarea gazului) pentru a produce elementul dintr-o combinație de surse regenerabile și energie electrică, estimează Bloomberg New Energy Finance.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here